BUDOWANIE UMIĘŚNIONEJ SYLWETKI

Ćwiczenia z ciężarami stają się szczególnie istotne, kiedy zaczynają Ci szybciej lecieć latka; od 50 wzwyż są tak samo ważne jak np. aerobik. Ćwiczenia siłowe pozwalają na uniknięcie dwóch właściwych temu wiekowi zagrożeń: zaniku mięśni i osłabienia kośćca. Mogą nawet spowodować powrót sił żywotnych, które od dawna uważaliśmy za przeszłość. Poza tym pomagają kontrolować wagę ciała i zmniejszają ryzyko chorób serca, a także nowotworu okrężnicy i tak niestety powszechnego bólu pleców. Aerobik jest świetny dla serca i płuc, ale nie rozwija górnej części ciała, gdzie zlokalizowana jest ponad połowa naszych mięśni. Naukowcy dowiedli pozytywnego wpływu treningów na siłowni badając siłę chwytu (dobry miernik dla osób ćwiczących z ciężarami) u ponad 6000 osób w średnim wieku. Osoby regularnie trenujące nie miały przez kolejne lata życia poważniejszych problemów z chodzeniem i koordynacją ruchową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *